Followers

12 November 2013

Pregnancy Story #1

Salam...lamanye tak update blog kan?? sebab malas sangat nak transfer gambar dari Ipad lepas tu nak pilih2 gambar yang nak di upload sebenarnya..so nak cite sket since lama tak update..

sekarang ni dalam misi mencari barang-barang baby..mungkin ramai tak tau yang saya dah pregnant..bukan taknak kongsi tapi takut if anything happen..since sekarang dah masuk minggu last untuk trimester 1 dan buat ultrasound, baby pon dah memunculkan diri so boleh la nak citer2 sikit..hehe..kongsi sikit la gambar baby wat kenangan.. 

doc cakap time ni baby tengah meniarap.
nak citer hal pregnant sikit..saya menunggu genap setahun jugak la tuk dapat baby..saya rasa saya ade problem since saya pernah patah kaki dan terhentak kuat jugak la..so peranakan saya jatuh sikit..so saya amik jalan alternatif dengan amik supplement Shaklee.. GLA Complex tuk saya dan Zinc Complex tuk husband saya..disamping tu jugak ade pergi mengurut jugak..selain buat solat hajat..syukur Alhamdulillah genap je setahun dan pada tarikh lahir saya..saya buat la pregnancy test kat rumah dan result positive..sebenarnya dah banyak kali beli pregnancy test tapi selalu negative je..

saya takde alahan yang teruk-teruk pon..tapi bile malam je rase pening tu memang kuat..tak boleh langsung sentuh makan..ouh muntah2 pon takde..Alhamdulillah..tapi cam biasa la dapur memang tak sentuh langsung sebab takleh tahan bau goreng2..bukan nak mengada tapi memang tak boleh...rumah pon dah macam kapal pecah sebab takde mood langsung nak mengemas..nasib baik ade suami tolong..hehehe..

sekarang kandungan dah masuk 12minggu..harap-harap dah boleh masak dan kerajinan tu makin tinggi..hehe..tu je nak citer sebagai permulaan alam baru nie..

p/s : doakan saya n baby sihat yer..InshaAllah akan usaha update blog sekerap yang mungkin..aksi2 meow pon banyak tak upload lagi.. :)

jom like!! =D


6 comments:

  1. Lame betol senyap, hibernasi... hehe

    Alhamdulillah.. tahniah Sharz.. biasa laa awal2 ni.. semua pun xboleh + malas yaaaa amat...
    nnti lelama ok laa tu.. sy 2nd tri pun xboleh masak2 lg.. skrg dh ok sikit

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..tahniah! take care tau

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah,tahniah sharz :)

    ReplyDelete
  4. OMG! OMG!
    hampir 98% cerita sama!!
    sebelom ni selalu skodeng sebab nak baca story kucingkucing jee

    ekceli i pon setahun tggu nak dpt bby,
    seminggu lepas anniversary yg 1st terus dpt news pregnant,
    tu pon lepas pergi berurut n makan supplement shaklee GLA and suami mkn zinc,
    itu pon baru sebulan makan.

    n now i'm 11 weeks pregnancy.

    congratulation to you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh..yeke!!! tahniah tuk awak jugak!!!!

      awal2 pregy memang tak de mood nak update blog..memang banyak aksi2 kucing nak diupload tapi rase malas sangat2!!!!

      btw thanks sebab sudi baca blog saya nie.. :)

      Delete

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
.i live a simple life n happy with it.