Followers

25 March 2012

Room Decoration Idea's

sekarang nie saya tengah tegang sangat..sebab banyaaakkk sangat benda nak kene pk..padahal lama lagi date w-day..memang la ade benda yang dah setel..tapi baru half..yang lagi half kene pk jugak..

untuk BILIK PENGANTIN saya nak deko sendiri je..jimat duet..barang deko pon boleh guna untuk kegunaan sendiri..kan kan??

ade beberapa blog B2B yang saya dah terjah...dah dapat pon idea macam mana nak deko..cuma belum decide nak copy cat yang mana je..haha..ye saya akui yang saya akan copy je idea B2B yang lain..salah ke ek?? 
saya taktau la..tapi macam tak salah je amik idea..saya amik idea bukan tiru sebijik sebijan kan??
so kalau ade B2B yang baca blog saya..kalau ade la kan..drop comment supaya saya tau yang awak tak bagi saya tiru idea bilik pengantin awak k?? =)

so untuk SET KATIL, saya akan pilih katil warna dark coklat / black jenis divan..dah usha hari sabtu lepas..harga promotion : RM2800 termasuk tilam. saya tak specific sebab baru survey...kalau dah konpem amik saya state berapa price k?? 
roughly katil RM1400++ , tilam RM1400++ , includes dressing table,almari,dapat free gift tapi taktau die nak bagi ape.. size tilam saya queen size yang medium je..bukan besar2 ek..almari 2 pintu je..sebab rumah yang kecik..so perabot kene la sedang2 je.. =)
nanti dah booking saya bagitau details...
ouh..kenapa saya pilih dark coklat / black?? sebab putih cepat nampak kotor dan berhabuk..ye memang saya dah state yang saya nie pemalas orangnyer...
putih memang nampak cantik....tapi untuk jangka masa panjang saya tak confident nak mantain keputihan katil saya tue..konon macam wanita bekerjaya je sampai takde masa...huhu..

sample of bed frame yang saya survey..lebih kurang la..


untuk WARNA BILIK pulak, saya akan pilih warna-warna pastel je...tema untuk nikah warna softpink,sanding warna peach..so antara dua warna tu yang akan mewarnai bilik saya nanti..mak saya cakap,susah2 warna putih je..sekarang bilik saya warna soft purple + dark purple...
some of bilik yang menjadi pilihan hatiku..

PINK ROOM!
 
 PEACH ROOM!
 saya ada bantal di atas dua bijik! beli kat giant dengan harga RM9.99..nakbeli satu lagi so boleh buat macam kat atas nie.. =)
 

sekarang masuk pulak DECORATION BILIK, antara yang saya dah tengok2 ade la beberapa yang saya akan culik decoration mereka itu.. rasa macam nak itu ini..nak diy la..tutorial tiap2 ari tengok..tapi arrgghh!! malasnye tangan keras nie nak start..kite layan gambar je la ek?? =D
 

gambar bawah nie saya suke sangat!!! dari Sarah Liana ...saya macam nak buat kat bawah nie tapi untuk background katil..okay tak?? =p
 


or satu lagi idea untuk backdrop katil gune folding paper ---->
kat bawah nie sample of the folded paper..penat saya mengoogle akhirnya sampai disini jua...

folding paper kat atas nie meriah sangat kan..saya nak guna manila kad jerk..
ouh ade sorang B2B Farah bagi satu lagi idea..guna wrapping paper..
saya ingatkan folded paper flower nie WAJIB guna kertas yang keras..
so lepas nie hunting paper yang comel2 je la... =))
okay! saya wat kira-kira roughly la..sebab tak g survey lagik actual price

kos untuk Frame + Bunga : 3frame + artificial bungan = RM100++
kos untuk bunga kertas = RM50
kos untuk manila kad @ kertas berkenaan serta accessories = RM50

p/s : diharapkan idea bilik pengantin saya akan menjadi...simple-simple je dah cukup sebab motto saya simple but nice...

credit gambar to Mr.Google


jom like!! =D


2 comments:

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
.i live a simple life n happy with it.