Followers

04 October 2012

Cerita Pasal LION & TIGER

ehem ehem..lame rasenya tak menulis..nak start ayat pengenalan pon taktau..
sebelum tu untuk cik DIYANA..sorry sangat2 sebab full baju takde gambar & lupe nak amik gambar..huhu..
sorry ek tak dapat nak buat entry.. =(

okay nak cite sikit pasal kucing..hehe..
bermula dari entry INI..sila baca untuk tau cerita selanjutnye.. =)

dulu saya duduk kat Putrajaya masa jaga LION + TIGER..time tue memang best sangat2!! balik je keje jumpe mereka berdua..sampai hari saya melangsungkan perkahwinan saya jaga mereka berdua..setiap minggu bile balik kampung bawak mereka..sampai rasa SAYANG menghadirkan diri dalam diri saya nie..hebat betul perasaan nie..bukan senang saya nak lupekan dak MOJA..thanks pada LION & TIGER!! 

saya start cuti utk kawin pada 27.08.2012 so saya bawak mereka berdua balik kampung pada 25.08.2012..dukacitanya sebab saya terpaksa tinggalkan mereka sampai sekarang..so sekarang mereka dibawah jagaan mak saya...selepas kawen saya hanya balik beberapa kali dan masa utk berjumpa mereka sangat terhad..mula-mula perasaan RINDU masih boleh ditahan..tapi semakin hari bertambah rindu itu..bukan saya tak cuba untuk hilangkan rindu tapi makin paksa makin saya rindu!!!

bukannya saya taknak bawak mereka balik bersama..tapi skrg saya menumpang rumah MIL & FIL so takkan nak buat macam rumah sendiri kan?? lagipon dekat rumah sekarang dah ade banyak kucing so taknak la tambah lagi..so saya terpaksa SABAR..InshaAllah saya akan bawa TIGER duduk same2 akhir tahun nie..nape TIGER je?? sebab LION saya akan bagi dekat SEPUPU saya..waaa!!sedih nak pisahkan mereka berdua!!!

bukan saya KEJAM pisahkan LION & TIGER tapi saya rasa cukuplah saya jaga sekor je buat masa ini..in case kalau LION or TIGER sedih bile tak bersama saya akan amik jaga kedua-duanya..kalau ikutkan memang LION manja dengan TIGER..kalau LION sorg2 mesti die nages & panggil TIGER..tapi saya rasa kucing memang independent bile dah besarkan??lagipon saya bagi dekat SEPUPU sendiri..saya harap keputusan saya tak salah..walaupon berat tapi saya hanya MAMPU jaga sekor sahaja..harap TIGER & LION faham.. =(

ouh lupe nak btau LION dah dapat vaksin yang pertama!! TIGER pon dah dapat vaksin yang kedua..Alhamdulillah murah rezeki budak berdua tue...dan InshaAllah sebelum saya bagi dekat SEPUPU saya akan vaksin LION kali kedua & terus sunat dier..mungkin akhir bulan 10 nie LION akan hidup dengan keluarga baru..semoga LION sihat-sihat je.. =)

so sementara saya nak pindah TIGER terpaksa duduk dekat kampung dulu...harap TIGER sabar tunggu kakak balik yer.. =)

psssttt...TIGER kalau balik kg atau naik je kete mesti tido!!!teruk betul same cam perangai kakak die..huhu..LION plak blur2 pastu ikut TIGER tido jugak..senang betol jaga mereka berdua..bayangkan 1jam stgh perjalanan balik kg dorang tido je???dalam cage yang sempit pon boleh tido?? SAYANG SANGAT KAT TIGER & LION!!!

sorry cerita panjang lebar pulak..lame tak update blog kan..banyaakkk sebenarnye cerita tapi sikit2 la ek?? kat sini disertakan gambar TIGER membuta dalam kete..

jangan lupe follow instagram saya : @shazanasir / #sharzandcatz


TIGER & LION!!

p/s : minggu depan InshaAllah balik kampung!! mesti mereka dah besar!! rindu sangat!!!

jom like!! =D


12 comments:

  1. Aalahhh... cedihnyer kena pisah. Mudah2an mereka ttp bahagia walau dimana

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah kak kim...lagipon bagi kat sepupu so tak risau sangat.. =)

      Delete
  2. mmg tak sampai hati nak pisahkan dorang kan tp takpe lah apa-apa yg terbaik utk mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak sampai hati..tapi kite kene jaga sekor je takleh lebih... =)

      Delete
  3. YA Allah comei nya mahluk tuhan yang 2ekor ni.. Kesian nya kena pisah, tapi harap2 Lion dapat biasa kan diri. Bila ada kelapangan bawak dorang jumpa .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 macam tu jugak...LION nie manja sikit..tapi InshaAllah akan okay..aminnn.. =)

      Delete
  4. ala..siannye deme berdua ni kena duduk kampung yep..hehhe.. =)mesti balik kg deme dah jadi anak bujang yg sangat gagah perkasa kan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saje jadi gagah perkasa..jadi makin nakal ya amat..tiap2 ari kacau ayah kite n mak kite punye barang2.. =p

      Delete
  5. What a beautiful pair they are, so sweet dreaming together.

    Thank you so much for your kind words to us on the loss of Oliver, we miss him so very much.

    Gerry & Mungo

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for dropping a comment!!

      hope u will be okay n RIP Oliver.. =)

      Delete

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
.i live a simple life n happy with it.