Followers

04 March 2014

Japan Trip Itenary

Salam kawan-kawan blog yang disayangi..sory la tak update pasal Jepun tue cepat2..sebab skrg ni still macam jet lag lagi..haha..pregnant mommy kot..so effect die lebih sikit..lepastu nak transfer gambar dan sebagainya makan mase gak sebenarnye..dengan kerja yang melambak-lambak so tak menyempat nak update entry..

so sebelom bercerita lebih lanjut pasal jalan-jalan area Jepun kenela update pasal planning sebelum berjalan kan..so nak share la pada sape2 pasni yang ade planning nak g Jepun public transport is the best korang leh guna sebab paling murah iaitu dorang punya local train..sebab kite berjalan area TOKYO sahaja so guna train biasa je..tak perlu guna bullet train sebab yang ni memang mahal dan perlu untuk travel jauh2 je..

so korang boleh guna google maps untuk cari tempat yang korang nak pergi dan guna website JORUDAN untuk tau charges train sebab dekat Jepun die tak guna nama tempat untuk beli tiket train..so kene tau berapa amount tiket yang kite kene beli untuk pergi satu tempat ke satu tempat..yang ni memang penting tapi korang boleh tanye penjaga train dan dorang InshaAllah mostly boleh faham English..tapi kene confirm stesen mana yang korang nak berhenti..kalau tak nanti rugi je beli tiket mahal2...

sebenarnya agak terkilan jugak sebab kite tak dapat nak ikut itenary sebenar masa pergi Jepun ni..salah satu sebab ade snow storm dan satu lagi berat badan kite dah meningkat so tak dapat nak jalan banyak sangat...tapi takpe at least tempat yang utama kite dah cover dulu..yang tak dapat pergi tu mungkin rezeki lebih boleh melawat Jepun lagi..

PERHATIAN! sesiapa yang pregnant sila bagitau awal2 masa nak checkin yang anda pregnant sebab nanti AirAsia akan bagi satu surat untuk diberi pada FA sebelom bertolak dan sama juga masa di Jepun..

okay so kite just bagi ringkasan tempat2 yang kite lawati ikut itenary asal:
Day 1 Jumaat : bertolak ke Jepun pada 2.45ptg dan tiba di Jepun 11.00mlm
Day 2 Sabtu : Jalan-Jalan area Fuchu(rumah kakak ipar)
Day 3 Ahad : Harajuku --> Shibuya --> Tokyo Tower
Day 4 Isnin : Asakusa --> Tokyo Skytree
Day 5 Selasa : Akihabara --> Roppongi
Day 6 Rabu : Odaiba --> Shinjuku
Day 7 Khamis : Jalan-Jalan hardoff(barang2 secondhand) area Fuchu
Day 8 Jumaat : balik Malaysia.

tapi disebabkan ade benda2 yang tak dapat dihalangi so tempat yang kite tak dapat nak cover adalah Odaiba dan Shinjuku sebab malam balik dari Roppongi tu kaki dah melecet sangat2 dan ke-esokan hari sampai Jumaat kite hanya melepak je kat umah kakak ipar dan berjalan sekitar Fuchu sahaja..ikutkan memang rugi tapi taknak paksa diri takut nanti effect baby pulak...so sape2 yang betul2 nak berjalan tanpa ada masalah terlampau sejuk sila la pergi time musim bunga dan luruh sahaja..sebab time sejuk dan panas nak berjalan memang susah sikit.. :)

so next entry kite akan cerita dari Day 1 sampai Day 8 kite di Tokyo,Japan!!

jom like!! =D


2 comments:

  1. kita dok kat akihabara nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah best la die dok area town..lagi banyak tempat leh jalan2..lagipon bulan 4 nanti musim luruh lagi best!!! "D

      Delete

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
.i live a simple life n happy with it.